Πέμπτη 11 Οκτωβρίου 2007

Οικο-λογικά 3 (Πανθρακική 14/9/07)


Αχ Ευρώπη...

Ξεκάθαρη διάσπαση βορρά-νότου σε θέματα πολιτικής Ξηρασίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Μια σαφής διάσπαση βορρά-νότου μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ έχει προκύψει γύρω από το βασικό ερώτημα της αναγκαιότητας ή μη μιας νέας νομοθεσίας για την έλλειψη νερού και την ξηρασία. Σε μια άτυπη συνεδρίαση των υπουργών περιβάλλοντος στη Λισσαβώνα το Σάββατο, 1 Σεπτεμβρίου οι περισσότερες νότιες ευρωπαϊκές χώρες εξέφρασαν την υποστήριξη για προτινόμενες νέες πολιτικές, αντίθετα με τις βόρειες χώρες που θεωρούν ικανοποιητική την υπάρχουσα νομοθεσία της ΕΕ. Σύμφωνα με έναν ανώτερο υπάλληλο, οι βόρειες χώρες φοβούνται ότι η περαιτέρω νομοθεσία θα είναι "δαπανηρή και ένα περιττό γραφειοκρατικό φορτίο", εφόσον τα θέματα έλλειψης νερού και ξηρασίας θα καλύπτονται από την υπάρχουσα Οδηγία Πλαισίου για την Πολιτική των Υδάτων και μια προγραμματισμένη οδηγία για την πολιτική για τη γη. Πολλές νότιες χώρες, εντούτοις, θεωρούν ότι η τρέχουσα και προγραμματισμένη νομοθεσία της ΕΕ για το νερό είναι ποιοτική παρά ποσοτική. Θέλουν επίσης μεγαλύτερες χρηματοδοτήσεις από την ΕΕ για να τεθούν στην διάθεση των κρατών μελών που πάσχουν από ξηρασίες. Ο υπουργός περιβάλλοντος της Πορτογαλίας Francisco Nunes Correia είπε στους δημοσιογράφους μετά από τη συνεδρίαση ότι μια συγκεκριμένη οδηγία για την έλλειψη νερού και την ξηρασία δεν είναι στα άμεσα πλάνα των εργασιών της ΕΕ, αλλά η ιδέα δεν έχει αποκλειστεί εντελώς. Μετά από τις συζητήσεις, οι υπουργοί επικύρωσαν ένα έγγραφο Πολιτικής (Ιούλιος 2007) από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή που απαριθμεί τις πιθανές επιλογές για την αντιμετώπιση της έλλειψης νερού. Επίσης ζήτησαν από την επιτροπή να συνεχιστούν οι συζητήσεις για το θέμα υπό μορφής ενός μη δεσμευτικού προγράμματος δράσης της ΕΕ.

Ένα πολύ σημαντικό αποτέλεσμα των συζητήσεων είναι ότι πλέον τα κράτη μέλη και η επιτροπή καλλούνται να υιοθετήσουν μια κοινή προσέγγιση στην αξιολόγηση του κινδύνου ξηρασίας και να αναπτύξουν αποτελεσματικά σχέδια αντιμετώπισης της ξηρασίας. Ένας ανώτερος υπάλληλος της Επιτροπής σημείωσε ότι αυτά τα σχέδια αντιμετώπισης της ξηρασίας θα συμπεριληφθούν στα διοικητικά σχέδια λεκανών απορροής ποταμών των κρατών μελών στο πλαίσιο της οδηγίας πλαισίου ύδατος. Τα κράτη μέλη οφείλουν να υποβάλλουν αυτά τα διοικητικά σχέδια στην επιτροπή μέχρι το 2009. Εν τω μεταξύ, την Παρασκευή 31 Αυγούστου η επιτροπή δημοσίευσε μια νέα μελέτη που υποστηρίζει ότι η ΕΕ θα μπορούσε να μειώσει τη χρήση νερού κατά 40%. Η έκθεση προσθέτει ότι κατά μέσον όρο το 44% του νερού χρησιμοποιείται για παραγωγή ενέργειας, το 24% για τη γεωργία, 17% για τις δημόσιες παροχές νερού 15% για τη βιομηχανία.

Περιορισμός της Gazprom από την αγορά φυσικού αερίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης;

Από την Katinka Barysch, προϊστάμενος οικονομολόγος του Κέντρου για την Ευρωπαϊκή Μεταρρύθμιση (http://www.cer.org.uk/)

Μετάφραση από FT.com, 02/09/07 (http://www.ft.com/)

Οι Ευρώπη δεν μπορεί να αποφασίσει τι φοβάται περισσότερο: να στηριχθεί υπερβολικά στο ρωσικό αέριο ή μήπως δεν εξασφαλίσει τελικά αρκετά αποθέματα απ'αυτό. Ανησυχούμε για τις πολιτικές μηχανορραφίες του Κρεμλίνου και τις χαμηλές επενδύσεις σε νέα πεδία φυσικού αερίου της Gazprom, αλλά ο περιορισμός του ρωσικού αερίου στην Ευρώπη δεν θα λύσει το πρόβλημα. Περισσότερο από το 1/3 των εισαγωγών αερίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης ήδη προέρχεται από τη Ρωσία. Φυσικά, αυτή η εξάρτηση δεν είναι μονόπλευρη. Για τη Ρωσία, αυτές οι πωλήσεις είναι μια σημαντική πηγή συναλλάγματος. Όλοι οι μεγάλοι ρώσικοι αγωγοί αερίου πηγαίνουν στην ΕΕ. Αν η Ρωσία θελήσει να κατασκευάσει αγωγούς και τερματικά για εξαγωγή φυσικού αερίου στην Κίνα ή τις ΗΠΑ, αυτή θα είναι μια διαδικασία που θα διαρκέσει πολλά χρόνια. Παρόλα αυτά η Ευρώπη ανησυχεί. Η προεδρική διαδοχή στη Ρωσία το 2008 θα μπορούσε να προκαλέσει διαμάχες για εξουσία και ιδιοκτησία. Το Κρεμλίνο ελέγχει τη Gazprom, το μονοπώλιο φυσικού αερίου στη Ρωσία. Ή μήπως ισχύει το αντίθετο; Η παράλληλη ζημία στον τομέα της ενέργειας δεν μπορεί να αποκλειστεί. Η πολιτική αβεβαιότητα μπορεί να είναι ένας λόγος για τις χαμηλές επενδύσεις της Gazprom σε νέα πεδία φυσικού αερίου κατά τη διάρκεια των προηγούμενων 10 ετών, αλλά και ο ολοένα μεγαλύτερος έλεγχος από το Κρεμλίνο μπορεί να είναι ένας άλλος λόγος. Αντί να ευνοεί τις επενδύσεις ξένων κεφαλαίων και τεχνολογίας, η Gazprom έχει εκδιώξει τις δυτικές επιχειρήσεις από προγράμματα όπως sakhalin ΙΙ και Kovytka. Η παραγωγή της Gazprom έχει παραμείνει στα ίδια επίπεδα για χρόνια, ενώ η εγχώρια ζήτηση αυξάνεται. Οι εμπειρογνώμονες λένε ότι οι χαμηλές επενδύσεις από πλευράς Ρωσίας σε νέα πεδία φυσικού αερίου θα μπορούσε να προκαλέσει σημαντικές ελλείψεις σε φυσικό αέριο στην Ευρώπη από το 2010.

Η ΕΕ έχει βρεί μια πιθανή λύση: αμοιβαιότητα. Η Gazprom παίρνει ένα σταθερό μερίδιο στις ευρωπαϊκές αγορές φυσικού αερίου. Οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις παίρνουν ευκαιρίες επένδυσης στη Ρωσία. Η αμοιβαιότητα ακούγεται καλή εφόσον στηρίζει αμοιβαία πλεονεκτήματα. Η Angela Merkel, η καγκελάριος της Γερμανίας, ο Jose Manuel Barroso, ο Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, και ο Vladimir Putin, Πρόεδρος της Ρωσίας, στηρίζουν αυτήν την προοδευτική εξέλιξη. Το πρόβλημα είναι ότι αυτό μεταφράζεται διαφορετικά για την Ευρώπη και άλλα εννοεί η Ρωσία. Η ΕΕ θέλει ένα συμφωνηθέν νομικό πλαίσιο για να διευκολύνει τη διπλής κατεύθυνσης επένδυση. Το Κρεμλίνο θέλει τις ανταλλαγές αγαθών. Η Ευρώπη θέλει διαφάνεια, η Ρωσία θέλει έλεγχο. Προς το παρόν, η αμοιβαιότητα λειτουργεί ευνοόντας τη Ρωσία. Η Gazprom έχει επενδύσεις σε περισσότερες από τις 27 χώρες της ΕΕ. Έχει στην απόλυτη ιδιοκτησία της τα δίκτυα διανομής σε μερικά από τα κράτη μέλη, κατασκευάζει εγκαταστάσεις αποθήκευσης φυσικού αερίου σε άλλες, και από πέρυσι έχει κλείσει μεγάλες διμερείς συμφωνίες με γερμανικές, γαλλικές και ιταλικές επιχειρήσεις που της δίνουν άμεση πρόσβαση στην αγορά φυσικού αερίου της ΕΕ. Εν τω μεταξύ, η ΕΕ δεν έχει σημειώσει καμία πρόοδο να πείσει τη Ρωσία να επικυρώσει τη συνθήκη ενεργειακών χαρτών, η οποία θα υποχρέωνε τη Ρωσία να ανοίξει λίγο τον τομέα της ενέργειάς της σε επενδύσεις από την ΕΕ. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (Κομισιόν) σκέφτεται τώρα να απαγορεύσει στη Gazprom να κλείσει περισσότερες συμφωνίες στην ΕΕ έως ότου η Ρωσία θα επιτρέψει περισσότερες ευρωπαϊκές επενδύσεις. Εντούτοις, η ΕΕ δεν μπορεί να υιοθετήσει τη ρωσική προσέγγιση στην αμοιβαιότητα χωρίς συμβιβασμό των αρχών ελεύθερης αγοράς. Οι κανόνες της ΕΕ απαγορεύουν τη διάκριση ενάντια σε έναν επενδυτή βάσει της υπηκοότητας. Είναι επίσης δύσκολο να εφαρμοστεί στην πράξη ένας τέτοιος περιορισμός. Οι κοινοπραξίες Gazprom στην Ευρώπη θα κηρυσσόταν παράνομες; Ποιος θα έλεγε στις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις ενέργειας τι θα μπορούσαν και τι δε θα μπορούσαν να συμφωνήσουν με τη Gazprom; Η μόνη πρόοδος θα ήταν η εξασφάλιση ότι εάν η Gazprom συνεχίζει να επενδύει στην ΕΕ, θα ακολουθεί τους ευρωπαϊκούς κανόνες ελεύθερης αγοράς. Λαμβάνοντας υπόψη το παρελθόν κακής διαχείρισης της Gazprom, των άνισων συμφωνίων στις κοινοπραξίες της και της πολιτικής ανάμιξης στο κλείσιμο συμφωνιών, οι Ευρωπαίοι αναρωτιούνται εάν η Gazprom καταλαβαίνει τις αρχές ελεύθερης αγοράς. Ευτυχώς, η ΕΕ διαθέτει τα κατάλληλα όργανα για να επιβάλει τους κανόνες ανταγωνισμού, τη διαφάνεια και το δίκαιο παιχνίδι.

Το Μάρτιο, οι ηγέτες της ΕΕ ζήτησαν από τον Επίτροπο ανταγωνισμού Neelie Kroes να ερευνήσει αν ο αυξανόμενος ρόλος της Gazprom θα μπορούσε να εμποδίσει την πραγμάτωση των αρχών ελεύθερης αγοράς στον τομέα της ενέργειας. Όταν ο κος Putin παραπονέθηκε, η κα Merkel λέγεται ότι απάντησε ότι η Gazprom πρέπει να το θεωρήσει "τιμή της να αντιμετωπιστεί όπως η Microsoft". Εάν οι Ευρωπαίοι ανησυχούν για το ρόλο της Gazprom, πρέπει να υποστηρίξουν τις προσπάθειες της Επιτροπής να επιταχύνει τη φιλελευθεροποίηση της εγχώριας αγοράς φυσικού αερίου. Στις 19 Σεπτεμβρίου η Επιτροπή θα δημοσιεύσει ένα νέο σχέδιο νόμου σχετικά με "το ξετύλιγμα", για να αποτρέψει μια ενιαία επιχείρηση από το να έχει στα χέρια της συνολικά την παραγωγή, τη μεταφορά και την πώληση της ενέργειας. Μέχρι τώρα η Γερμανία και η Γαλλία έχουν αντιταχθεί στο "ξετύλιγμα". Πρέπει να το ξανασκεφτούν. Προσφέροντας σε επιχειρήσεις ανταγωνιστικές μεταξύ τους πρόσβαση στα δίκτυα αγωγών της Ευρώπης, το "ξετύλιγμα" δεν επιτρέπει την κατάχρηση και μονοπωλιακή εκμετάλλευση της αγοράς από τις μεγάλες επιχειρήσεις - όχι μόνο αυτές της ΕΕ όπως η Gaz de France (γαλλική) και Εον-Ruhrgas (γερμανική), αλλά και της Gazprom. Επιπλέον, δεδομένου ότι ο μεγαλύτερος ανταγωνισμός θα σήμαινε χαμηλότερα κέρδη για τις επιχειρήσεις, η Gazprom θα μπορούσε να χάσει το ενδιαφέρον της για επενδύσεις στην ΕΕ και να επενδύσει στη δική της Ρώσικη εγχώρια αγορά, όπου απαιτείται.

Τα δικά μας!

Οι φωτιές του Αυγούστου στο διαδίκτυο - *ΕΛΛΗΝΙΚΑ* blogspots:

http://civilization2007.blogspot.com/2007/09/blog-post_10.html 10 Σεπτεμβρίου

http://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=757320 (το ίδιο άρθρο στα αγγλικά)

Η Ιονία Οδός θα εξασφάλιζε οδική πρόσβαση στις τεράστιες τουριστικές εγκαταστάσεις που κατασκευάζονταν στη δυτική Πελοπόννησο, καθώς και σε εκείνες που σχεδιαζόταν να κατασκευαστούν, και επομένως η ολοκλήρωσή της δεν θα έπρεπε να πάρει περισσότερο από τον απαιτούμενο χρόνο.Το μόνο πρόβλημα που ανέκυπτε ήταν μερικά «ενοχλητικά» δάση, βιότοποι και οικοσυστήματα, αλλά και ορισμένοι οικολόγοι ή τοπικοί ακτιβιστές. [...]
Η Ιονία είχε αρχικά προγραμματιστεί να περάσει από μέρη υψίστης περιβαλλοντικής σημασίας, όπως η λίμνη Καϊάφα στην περιοχή της Ζαχάρως, η οποία μάλιστα είχε συμπεριληφθεί και στον ευρωπαϊκό περιβαλλοντολογικό κατάλογο Natura 2000, χαρακτηριζόμενη ως περιοχή «υψηλής προστασίας». Όπως μάλιστα επισήμαινε τον Ιούλιο ο πρόεδρος του Συλλόγου Περιβαλλοντικής Προστασίας Ζαχάρως Κώστας Αγραπιδάς: «Ο συνδυασμός χερσαίου και λιμναίου οικοσυστήματος, καθώς και η ταυτόχρονη συνύπαρξή τους με τις αρχαιότητες, τους μυθολογικούς τόπους και την ιαματική πηγή, καθιστά το οικοσύστημα Καϊάφα ένα μοναδικό σύμπλεγμα, το οποίο έχει κηρυχθεί αρχαιολογικός χώρος και τοπίο ιδιαίτερου φυσικού κάλλους».Παρά τις αφόρητες πιέσεις του ΥΠΕΧΩΔΕ, το νομαρχιακό συμβούλιο Ηλείας, στο οποίο υπάγεται η προαναφερθείσα περιοχή, αρνήθηκε να παραχωρήσει τη λίμνη Καϊάφα για την κατασκευή της Ιονίας Οδού. Σύμφωνα ωστόσο με τους ισχυρισμούς του κ. Αγραπιδά, υπήρχε δυνατότητα εναλλακτικής χάραξης της Οδού, ώστε να μη διέρχεται από την περιοχή. Ενδεχομένως όμως να ήταν μεγαλύτερη σε μήκος (και σε κόστος). Τελικά το υπουργείο ενέδωσε στα (αλλεπάλληλα) αιτήματα των κατοίκων και αποφάσισε στις 24 Ιουλίου να ακολουθήσει άλλη χάραξη για την Ιονία, προκειμένου να μη διέρχεται από τη λίμνη και να μη θίγεται έτσι το ευαίσθητο οικοσύστημα της περιοχής.Ωστόσο τα σχέδια άλλαξαν: μόλις ένα μήνα αργότερα η περιοχή γύρω από τη λίμνη Καϊάφα κάηκε ολοσχερώς. Όλως δε τυχαίως, οι εστίες των περισσότερων πυρκαγιών που ξέσπασαν συμπίπτουν απόλυτα με το αρχικό σχέδιο χάραξης της Ιονίας Οδού...

http://forestfiresingreecegr.blogspot.com/ - Παρασκευή, 7 Σεπτεμβρίου 2007
Τώρα ήθελα να παρακαλέσω όλους σας να πάρετε το κινητό σας τηλέφωνό να αφαιρέσετε το πίσω κάλλυμα και να εξετάσετε την μπαταρία. Η δικιά μου γράφει, στα Αγγλικά, "επαναφορτιζόμενη μπαταρία λιθίου. Χρησιμοποιείτε μόνον τον ειδικό φορτιστή της Nokia © . ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΑΚΥΚΛΩΘΕΙ ΚΑΤΑΛΛΗΛΑ. ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΚΡΑΓΕΙ ΕΑΝ ΥΠΟΣΤΕΙ ΖΗΜΙΑ Η ΕΑΝ ΠΕΤΑΧΤΕΙ ΜΕΣΑ ΣΕ ΦΩΤΙΑ. ΜΗΝ ΤΗΝ ΒΡΑΧΥΚΥΚΛΩΝΕΤΕ " Υπάρχει επίσης ένα μικρό σκιτσάκι με ένα σκουπιδοτενεκέ με να Χ από πάνω (δηλαδή μην την πετάτε στα σκουπίδια). Η καημένη η Nokia το έχει πει όλα. Πόσοι από σας το είχαν διαβάσει αυτό πριν; Επιπλέον η μπαταρία λιθίου του φορητού μου υπολογιστή λέει: ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΚΡΑΓΕΙ ΕΑΝ ΘΕΡΜΑΝΘΕΙ ΠΑΝΩ ΑΠΌ ΤΟΥΣ 100 ΒΑΘΜΟΥΣ. Τώρα μερικές ερωτήσεις. Πόσο συχνά αλλάζετε το κινητό σας τηλέφωνο; Τι κάνετε με τον παλαιό; Ο ηλικίας 16 ετών γιος/κόρη σας που συνήθως παίρνει ένα νέο κινητό τηλέφωνο κάθε 6 μήνας ανακυκλώνει το παλιό κατάλληλα ή μήπως το ρίχνει στα σκουπίδια; Διότι εάν δεν το πετάτε σε ένα σημείο ανακύκλωσης και ζείτε στη νότια Ευρώπη ο κανακάρης σας η εσείς ο ίδιος μπορεί ΝΑ ΕΙΣΑΣΤΕ Ο ΕΜΠΡΗΣΤΗΣ ΠΟΥ ΜΟΛΙΣ ΤΩΡΑ ΕΚΑΨΕ ΕΝΑ ΔΑΣΟΣ.

Η ιστοσελίδα της εβδομάδας

Το CEE Bankwatch Network είναι μια διεθνής ΜΚΟ που έχει ως στόχο να εμποδίσει τις βλαβερές περιβαλλοντικές και κοινωνικές συνέπειες της διεθνούς χρηματοοικονομικής ανάπτυξης και να προωθήσει εναλλακτικές λύσεις και λαϊκή συμμετοχή.

Στην ιστοσελίδα τους http://www.bankwatch.org/balkan_energy/ δημοσιεύουν έναν εύχρηστο χάρτη για τους αγωγούς πετρελαίου και φυσικού αερίου που ήδη υπάρχουν ή είναι υπό κατασκευή αυτή τη στιγμή στα Βαλκάνια, όπως επίσης και για τους υπάρχοντες ή υπο κατασκευή σταθμούς παραγωγής ενέργειας που συντηρούνται με λιγνίτη ή πυρηνική ενέργεια. Επιλέγοντας κάθε έργο ξεχωριστά καθένας μπορεί να βρει μια περίληψη των βασικών πληροφοριών κάθε έργου, όπως κόστος, εμπλεκόμενες επιχειρήσεις, χρηματοδότηση, προτερήματα και μειονεκτήματα.

Στην ιστοσελίδα υπάρχουν πληροφορίες για τον αγωγό φυσικού αερίου Τουρκίας-Ελλάδας-Ιταλίας και τον αγωγό πετρελαίου Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολης, αν και δεν είναι τόσο πρόσφατες. Αξίζει όμως κανείς να ρίξει μια ματιά στο συγκεκριμένο χάρτη για να έχει μια πιο ολοκληρωμένη ιδέα για το σύνολο των μεγάλων έργων για την παραγωγή, διανομή και μεταφορά ενέργειας στα Βαλκάνια, όπως επίσης και να ενημερωθεί για το πόσο λιγότερο ή περισσότερο ρυπογόνο επένδυση αποτελεί το καθένα απ΄αυτά τα έργα.

Όπως επισημαίνεται στην ιστοσελίδα οι βαλκανικές χώρες έχουν τις υψηλότερες ενεργειακές συγκεντρώσεις στην Ευρώπη, δηλ. πολύ περισσότερη ενέργεια καταναλώνεται για την παραγωγή μιας μονάδας εργασίας εδώ απ'ό,τι σε οποιαδήποτε ευρωπαϊκή χώρα. Εν τούτοις, γίνονται πολύ μικρές επενδύσεις για την αύξηση της αποδοτικότητας και στήριξης εναλλακτικών μορφών ενέργειας, αν και στα βαλκάνια υπάρχει υψηλή δυνατότητα για την ανάπτυξη της παραγωγής ενέργειας από τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας: ήλιος, νερό, αέρας, βιομάζα, και γεωθερμική ενέργεια. Παρόλα αυτά, αυτές οι δυνατότητες δεν έχουν μελετηθεί ούτε εκμεταλλευθεί αρκετά ακόμη. Η στήριξη επενδύσεων μικρής κλίμακας για την αύξηση της ενεργειακής αποδοτικότητας και των προγραμμάτων ανανεώσιμης ενέργειας μπορεί να φέρει το μεγαλύτερο όφελος στις τοπικές κοινότητες και τις μικρές επιχειρήσεις. Προσφέρει μεγαλύτερες δυνατότητες ανάπτυξης του εργατικού δυναμικού και δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας και μπορεί να δημιουργήσει νέες υπηρεσίες στην τοπική οικονομία, μειώνοντας την ανεπάρκεια και την εξάρτηση από ακριβούς και ρυπογόνους πόρους ενέργειας (όπως το πετρέλαιο). Επιπλέον, η αυξημένη ενεργειακή αποδοτικότητα οδηγεί στη βελτιωμένη βιομηχανική περιβαλλοντική απόδοση (με την αλλαγή των βιομηχανικών διαδικασιών) και τη μειωμένη ρύπανση από την παραγωγή ενέργειας (από τη μειωμένη κατανάλωση ενέργειας) με θετικές επιδράσεις στην υγεία και τις κοινωνικές δομές.

Eκλογές τώρα;;;;

12 «καυτά» ερωτήματα για το περιβάλλον απευθύνουν προς τους αρχηγούς των πολιτικών κομμάτων 8 περιβαλλοντικές οργανώσεις, ενόψει των εκλογών της 16ης Σεπτεμβρίου 2007. Οι οργανώσεις Greenpeace, MOm, WWF Ελλάς, Αρχέλων, Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρία, Καλλιστώ, Μεσόγειος SOS, Οικολογική Εταιρία Ανακύκλωσης και το Πανελλήνιο Δίκτυο Οικολογικών Οργανώσεων ζητούν τη δημόσια δέσμευση των πολιτικών αρχηγών, ενώ το WWF Ελλάς καλεί τους πολίτες να ψηφίσουν με βασικό τους κριτήριο το περιβάλλον.

Οι περιβαλλοντικές οργανώσεις απευθύνουν τα ερωτήματά τους προς:1) Τον Πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας κ. Κ. Καραμανλή2) Τον Πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ κ. Γ. Παπανδρέου3) Τη Γεν. Γραμματέα του ΚΚΕ κα Αλέκα Παπαρήγα4) Τον Πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ κ. Αλ. Αλαβάνο5) Τον Πρόεδρο του ΛΑΟΣ κ. Γ. Καρατζαφέρη6) Τον Πρόεδρο της Δημοκρατικής Αναγέννησης κ. Στ. Παπαθεμελή7) Τους Οικολόγους Πράσινους

Τα ερωτήματα

1. Δεσμεύεστε ότι θα υποστηρίξετε τη δημιουργία ανεξάρτητου Υπουργείου Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Φυσικών πόρων, το οποίο θα αναλάβει ξεκάθαρο ρόλο συντονιστή της κυβερνητικής πολιτικής για το περιβάλλον;

2. Δεσμεύεστε δημόσια ότι θα καταψηφίσετε οποιαδήποτε πρόταση αναθεώρησης των άρθρων 24 και 117 του Συντάγματος; Η αναθεώρησή τους οδηγεί σε μείωση του καθεστώτος προστασίας των δασών και των δασικών εκτάσεων, με κίνδυνο να συνεχίσουμε να βιώνουμε καταστροφές, όπως πρόσφατα.

3. Δεσμεύεστε ότι θα φροντίσετε να εκπονηθούν συνολικά εθνικά σχέδια προετοιμασίας της χώρας για την αντιμετώπιση των κλιματικών αλλαγών;

4. Δεσμεύεστε ότι θα στηρίξετε την ανάγκη για δραστικό περιορισμό της χρήσης του ρυπογόνου λιγνίτη και τον αποκλεισμό του λιθάνθρακα για παραγωγή ενέργειας; Δεσμεύεστε ότι θα συμβάλετε στην προώθηση των Α.Π.Ε. στη χώρα μας;

5. Δεσμεύεστε ότι θα στηρίξετε την άμεση ολοκλήρωση του Δασολογίου και του Εθνικού Κτηματολογίου, κατά τρόπο που θα διασφαλίζει πρωτίστως την προστασία του δασικού και γενικότερα του δημόσιου πλούτου της χώρας;

6. Δεσμεύεστε ότι θα φροντίσετε για τη σωστή λειτουργία του δικτύου προστατευόμενων φυσικών περιοχών της χώρας;

7. Δεσμεύεστε ότι θα στηρίξετε δημόσια την ορθολογική και ολοκληρωμένη διαχείριση των υδάτινων πόρων και την προστασία των ευαίσθητων υδάτινων οικοσυστημάτων από παρωχημένα και αναποτελεσματικά κατασκευαστικά έργα, όπως για παράδειγμα η εκτροπή του Αχελώου;

8. Δεσμεύεστε ότι θα στηρίξετε τη δημιουργία εθνικού ταμείου για το περιβάλλον, του οποίου η διαχείριση θα υπόκειται σε διαφανείς διαδικασίες και θα χρηματοδοτείται από τους περιβαλλοντικούς πόρους και τα έσοδα από πρόστιμα για περιβαλλοντική υποβάθμιση;

9. Δεσμεύεστε ότι θα στηρίξετε τη δημιουργία κεντρικής υπηρεσίας κατεδάφισης αυθαιρέτων, ιδιαίτερα σε παραλιακές και δασικές ζώνες και την κατάργηση της εκτός σχεδίου δόμησης;
10. Δεσμεύεστε ότι θα στηρίξετε συγκεκριμένα μέτρα αντιμετώπισης του κυκλοφοριακού προβλήματος και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης των πόλεων και ποια είναι αυτά;

11. Δεσμεύεστε ότι θα υποστηρίξετε τη διαμόρφωση και θεσμοθέτηση Εθνικής Στρατηγικής για το Περιβάλλον, η οποία θα προκύψει μετά από ευρεία και ανοιχτή κοινωνική διαβούλευση και θα περιέχει δεσμευτικούς στόχους για κάθε υπουργείο και τομεακή πολιτική;

12. Δεσμεύεστε ότι θα επιταχύνετε τους ρυθμούς μείωσης των συσκευασιών και την εναλλακτική διαχείριση των απορριμμάτων με συγκεκριμένα μέτρα, ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι που έχει θέσει η Ε.Ε., και ποια είναι αυτά τα μέτρα;

Δεν υπάρχουν σχόλια: